De scouts zijn jongens en meisjes van 11 tot 15 jaar die samen elke zaterdag leuke activiteiten ondernemen en nieuwe technieken leren. Op zaterdagmiddag draait deze groep van 14.00 - 17.00 uur op de blokhut in Hintham. Tijdens een zaterdagmiddag worden programma’s als vuur stoken, bouwen met hout en touw (pionieren), tochten fietsen of lopen met route technieken, (bos)spellen, vlotten bouwen en  zwemmen gedaan.

Tijdens een draaidag leren de kinderen de noodzakelijke vaardigheden voor deze activiteiten. Zo leren ze onder andere om te gaan met kaart en kompas, een tent op te zetten, met hout en touw een keuken te maken en op verschillende manieren vuur te stoken. Vaak worden spellen en activiteiten gedaan in patrouille, dit zijn kleinere groepen binnen de grote groep van ongeveer 6 jongens of meisjes van verschillende leeftijden.  Er zitten dus ervaren en onervaren scouts bij elkaar die samen hun kennis en ervaring uit kunnen wisselen.

Drie keer per jaar gaan de scouts op weekendkamp en één keer per jaar op zomerkamp. De weekendkampen zijn verspreid over het seizoen. Het zomerkamp is van zaterdag tot en met zaterdag en vindt plaats in de eerste week van de zomervakantie. Tijdens het zomerkamp gaan de scouts op de fiets naar het kampterrein dat ca 50 km vanaf Hintham ligt. Daar bouwen we per patrouille het kampterrein op, met een zelf gepionierde keuken en opgezette tent waar we dan de hele week verblijven. Op de weekenden en het zomerkamp wordt uiteraard gebruik gemaakt van alle geleerde technieken  en worden er leuke activiteiten gedaan.

Kort om, de scouts zijn een groep kinderen tussen de 11-15 die op zaterdagmiddagen een afwisselend programma draaien, 3 weekenden en een zomerkamp hebben en worden begeleid door een enthousiast stafteam vrijwilligers.

Wil jij 3 x gratis mee komen doen om te ontdekken of de scouts iets voor jou is?  klik dan hier.

JSN Yoyo is designed by JoomlaShine.com