Sinds 2019 is de nieuwe speltak Roverscouts binnen Scouting Hintham opgericht. Deze speltak richt zich op jongeren van 18-20 jaar. Ze bedenken zelf hun activiteiten die vaak wat uitdagender zijn dan de explorers. Gezien de leeftijd wordt er ook meer van ze gevraagd. Zo kunnen ze ook bij regio- of groepsactiviteiten ondersteunen. Op de achtergrond hebben de Roverscouts een begeleidingsteam van ervaren stafleden.  De Roverscouts draaien in principe op zaterdagavond, maar dat kan door het soort programma ook weleens een andere dag of avond zijn.

We gaan een aantal keer per jaar op (weekend)kamp, waar mogelijk in het buitenland, we doen mee aan landelijke scoutingactiviteiten en leggen contacten met andere groepen, en soms hebben we gewoon een leuke avond op de blokhut. We werken mee aan evenementen in de buurt, waarmee we extra geld verdienen voor onze kampen en/of programma’s.

Uitdaging genoeg, om met elkaar de ideeën te bedenken, te organiseren en je mede Roverscouts enthousiasmeren en natuurlijk te komen tot een succesvol resultaat!

Wil jij 3 x gratis mee komen doen om te ontdekken of de roverscouts iets voor jou is?  klik dan hier.

JSN Yoyo is designed by JoomlaShine.com